עמותת חיי יותם

עמותת חיי יותם

כבר בשבעה של יותם ידענו שאנחנו נעשה משהו גדול שבו ננציח את מורשתו. 
היה לנו ברור שזה יהיה מפעל חיים להנצחה דרך פעילות שתתרום לאחרים בדרכו.
יותם בחייו היה מוגדר כמתמודד נפש. הוא התמודד עם פוסט טראומה מורכבת, דיכאון, חרדה והפרעת אכילה. 
הוא סבל ממחלה גופנית שגרמה לו לכאבים וכדי להפסיק לסבול נטל משככי כאבים נרקוטיים והתמכר אליהם. 
הוא הצליח להתמודד עם כל הקשיים הללו בדרכו הייחודית ללא טיפול תרופתי וללא אשפוזים. 
הכלים שהיו לו היו מוסיקה, בעלי חיים ספורט ותמיכה משפחתית. 

מוסיקה– ניגן על תופים והיה חבר בלהקת פרספור שמנגנת ושרה בסגנון מטאל. 
המוסיקה הייתה בסיס החיים של יותם, בהאזנה ובנגינה.

בעלי חיים– היוו את המקום הבטוח של יותם, מקום לא שיפוטי, מקבל ומכיל בכל תנאי. הוא אהב את כל בעלי החיים אך במיוחד חתולים. היו לו שני חתולים משלו, מישמיש ורמזי ובבית ההורים עוד שמונה. 

ספורט– מאז ומתמיד יותם היה ספורטאי מאוד חזק ותחרותי, הוא שאף להצליח ומתח את גבולות היכולות הגופנית והנפשית שלו על ידי ריצות, כדורסל וקרוספיט. 
הוא התאמן בקרוספיט שדרות, מקום שמצא בו בית ומשפחה, שהכיל אותו למרות הקשיים ועודד אותו למצוא עוד ועוד כוחות בתוכו.

תמיכה משפחתית– אנחנו כמשפחתו של יותם היינו המקום התומך, ללא שיפוטיות אך עם הרבה רצון למקסם את היכולות שלו. קיבלנו אותו באהבה גם במקומות החלשים ובנפילות. למדנו כמשפחה איך לחיות לצד אדם כה מורכב ורגיש ולראות את העוצמות. 

אנחנו יודעים שמסיפור חייו של יותם ניתן ללמוד הרבה. ומתוך הלמידה ניתן גם לעזור להרבה אנשים, בני נוער וילדים- מתמודדי הנפש שמבחינתנו הם גיבורי הנפש. לעזור להם אך גם לסביבה לקבל אותם ולהעצים אותם. 

לשם כך הקמנו את עמותת חיי יותם

העמותה מתמקדת בתמיכה והעצמת משפחות של גיבורי נפש, של גיבורי הנפש עצמם דרך ארבעת הכלים המרכזיים שסייעו ליותם לגלות בתוכו את כוחות העל שלו שבזכותם צלח את שבי החמאס, ברח ויצא מהעולם כאדם חופשי:

מוסיקה/ספורט/בעלי חיים/תמיכה משפחתית

דרכי הפעילות של העמותה יהיו על ידי בניית מרכז טיפולי חינוכי בו ישולבו כל הכלים הטיפוליים בעבודה עם משפחות הזקוקות כיום לליווי , תמיכה ושיקום. 

העמותה תפעל גם בדרכי יצירה כגון אלבום מוזיקלי לזכרו של יותם ותהווה מקור לתמיכה במרכזים קיימים כמו מרכז הקרוספיט בשדרות למשל ועוד. 

בהמשך ובעזרת תמיכתם יוקם מרכז בו ניתן יהיה לקבל כלים לחשיבה חיובית , התמודדות עם אבל , אובדן, מחלות קשות ומצבי אי ודאות נוספים על ידי לימוד שיטות שמבוססות על ראיית העולם של איריס והמשפחה.

דילוג לתוכן