אודות יותם חיים

יותם נולד בקיבוץ גבולות בשני לינואר אלף תשע מאות תשעים וחמש. 
נולד להוריו איריס ורביב , כשהגיע לעולם היה לו אח גדול, תובל ואחרי שבע שנים הגיעה למשפחה אחותו נויה. 

יותם נולד עם רעמה ג'ינג'ית מרשימה והתאפיין באופי נוח מאוד, ילד שקט, חייכן וסבלני. עם הולדתו התגלתה אצלו חסימת מעיים, הוא נשאר בבית החולים שבוע ימים במחלקת תינוקות.

מגיל חודשיים סבל מכאבי בטן, קשיים התפתחותיים, הקאות ונאלץ להגיע פעמים רבות לבית חולים. רק בגיל אחד עשר חודשים, אובחנה אצלו מחלה בשם הירשפרונג. הוא עבר ניתוח בטן גדול מאוד ולאחר מכן במשך עשר שנים סבל מתופעות לוואי שגרמו לו לדימוי עצמי מאוד נמוך, לתחושת השפלה ותסכול.

יותם צמח בחברת הילדים בקיבוץ גבולות,. התחנך בבית התינוקות, באמנון ותמר ובגן נרקיס. 
כיתה א' עולה לבית ספר ניצני אשכול , ילד חכם במיוחד, אינטיליגנט , סקרן ושואף דעת לצד רגישות נפשית גבוהה.
בשנה הראשונה, הניתוח גורמים ליותם לחרדות, דיכאון ובמהלך השנים להפרעות נפשיות אחרות.

יותם ניחן בחוש הומור מפותח מאוד, חוש הומור ציני, הוא חכם, סקרן, אינטליגנטי. הוא חבר טוב, אמיתי וישר אך מתקשה מאוד ללהשתלב במסגרת בית הספר הרגיל, נראה כי העולם לא מבין את יותם.
בגיל תשע יותם , כמו אחיו תובל לפניו מתחיל ללמוד נגינה ובוחר בתופים ככלי מרכזי. במשך השנים יתמקצע בנגינה על תופים, דבר שיעזור לו מאוד בהתמודדות עם האתגרים הלא פשוטים בחייו.
בית ספר תיכון- מעלה הבשור ולאחר מכן, נופי הבשור, נראה שאחרי שנה בבית ספר לחינוך מיוחד בית אקשטיין בנס ציונה, יותם חוזר למסלול, מסתדר עם המסגרת טוב יותר.
יותם לומד בכיתה קטנה בכיתה ח' וט' עם המורה נעמה מקיבוץ רעים, הבטחון חוזר אליו, הוא תלמיד טוב, חברותי ומצליח בכיתות הגבוהות עובר ללמוד עם מזי, שמטפחת אותו ועוזרת לו למצוא את הכוחות והחוזקות שלו. 
מתחזק בספורט ובוחר בעיקר בכדורסל, מצטרף להפועל גבולות בהובלתו של רביב, אבא של יותם. שחקן נחרץ, מהיר וחזק.  חברי הקבוצה מחבקים אותו ונותנים לו מקום משמעותי בינהם  על אף הפרשי הגיל. 

לקראת סיום התיכון יותם מפתח הפרעת אכילה שמתבטאת בפעילות גופנית מוגברת ומיעוט אכילה, הוא נראה רזה מאוד, שוקל 49 קילו בלבד. למרות זאת הוא מסיים את כיתה י"ב ואף מצליח להתגייס לצבא. אחרי שלושה שבועות חוזר הביתה ומשתחרר בשל בעיות נפשיות וקשיים רגשיים. חוסר היכולת שלו להיות חייל משפיע עליו לשנים רבות קדימה, הוא אומר שהוא אפס בגלל שלא שירת בצבא. 

 יותם השתחרר מהפרעת האכילה שלו בעצמו. 
הוא היה מאושפז כחודש במחלקה להפרעות אכילה בתל השומר אך יצא משם . זאת הייתה תקופה מאוד מאוד קשה ליותם ולמשפחה. 
בכוחותיו המיוחדים הוא פנה לחפש עבודה והגיע למסעדת הסושימוטו בשדרות. 
שם פגש את ניר שוחט ,בעל המקום.
ניר שבעצמו מכיר את נושא התמודדות הנפש מקרוב, שמח לתת ליותם מקום אצלו, הוא הציע לו לקפל גיוזות בעמדה משלו, בלי שיפריעו לו.
יותם התחיל כמקפל גיוזות ,בהדרגה התחבב על כל עובדי המקום והפך להיות עמוד התווך של המסעדה , כשניר מתייעץ איתו על מנות חדשות ופיוח של התפריט.

בעשר השנים מגיל 18 ועד גיל 28 יותם מתמודד עם קשיים שבאים והולכים, תקופות טובות ותקופות חשוכות. הוא מתאמץ ככל יכולתו להצליח בתחומי המוסיקה, הוא מתאמן ומתפתח בנגינה על התופים ומצטרף בשנת 2021 ללהקת פרספור, להקת METAL CORE , וביחד עם לידור, דני ויוסי מתחיל להופיע על במות. 

הוא לומד אימון כושר גופני וטבחות, יש לו חלומות רבים, רוצה להיות מתופף מפורסם שמופיע על הבמות הכי גדולות בעולם, להיות שף, לפתוח מסעדות ויחד עם החלומות גם הרבה פחדים ודאגות.

בשנת 2023 מגיש בקשה ללימודי תופים בבית הספר רימון ומתקבל.

בשנים האחרונות יותם מצטרף לעבודה עם רביב, אבא שלו, בשותפות החקלאית "שחרור", שותפות של חולית רביבים ורעים. הוא משתלב יפה בצוות המפעילים ועובר לגור בקיבוץ כפר עזה בשכונת הצעירים , שכונת דו"צ (דור צעיר) שם מחזיק דירה קטנה ומטופחת, יש לו קשרי חברות עם חלק מתושבי השכונה, משם הוא פועל, יוצא לעבודה, לחזרות ולהופעות.

יותם אוהב מאוד בעלי חיים, מגדל בשדה ניצן שמונה חתולים ואחר כך בכפר עזה חתול בשם מישמיש , חתול שחור לבן שנעלם ורמזי שהגיע מאוחר יותר, ג'ינג' חמוד כמו יותם. 

הוא מתאמן בקרוסיפט בשדרות, עוד מקום שבו רואים את יותם מקרוב, למרות הקשיים, רואים את החוזקות שלו ולא את הבעיות. יותם מפתח חוזק מנטלי ופיסי משמעותיים מאוד. כוחות שיעמדו לו בימים הקריטיים שמצפים לו בהמשך. 

חי את חייו, כדורסל, אימונים בקרוספיט, מוזיקה, מתמודד עם מחלה גופנית בשם קשחת החוליות, עוד צרה שנוספה לו בגיל 25. 

ליותם היו שלושים ושניים קעקועים על גופו.  הראשון של זאב עם עיניים כחולות קועקע בגיל חמש עשרה כשעוד היה צריך לקבל אישור מההורים. מאז הוא בחר הרבה קעקועים של בעלי חיים וקעקועים עם משמעויות הקשורות לחייו.
אחד מהם הוא קעקוע של פסיק ונקודה.
פסיק ונקודה כסמל להתמודדות שלו עם דכאון, עם החלטה יומיומית האם לשים נקודה- לסיים את החיים או להמשיך, (פסיק)

יותם רצה לחיות אך החיים היו לו קשים.

דילוג לתוכן